Hippy Hippy Shake- Do the winner´s dance!

Oj oj oj, vilken helg det har varit!!! Jag vet inte hur jag ska sätta ord på detta för att göra situationen rättvisa men jag gör ett försök.... (för en vettigare redogörelse kolla www.viskalys.se- News/blog)

Vi åkte ner till Daniel, Pernilla, Ingela och de vita charmtrollen i lördags morse. Lördagen och idag hoppar vi över så länge, de är i sammanhanget fullständigt ointressant!

Vi var ju på hundutställning igår, och vilken hundutställning det var!!! Vi hade med oss två hundar, Mattis och Breeze. Först blev Mattis BIR (bäst i rasen) och Breeze BIM (bäst i motsatt kön) + internationell champion! Eftersom Mattis blev BIR gick han då vidare till att tävla för att vinna BIG (Bäst i gruppen).


Mattis (Hippy Hippy Shake) vinner BIR och Breeze (Breeze of Alaska) vinner BIM. Bilden ägs av Vi´skalys och får inte användas utan tillstånd.  

Vilken underbart fantastisk chock vi fick när de ropades fram som vinnare i gruppen! Sen fick de bara ett par minuter på sig att samla tankarna och ladda om för sedan var det dags för Best in Show-finalen. När de blev utvalda som de fyra ekipage som skulle tävla om 1-4:e platsen så slog mitt hjärta volter och jag kunde lixom inte stå stilla. Trean och fyran valdes ut och placeringarna gick till två andra hundar. Tävlandes om 1a och 2a-plats var nu Pernilla med Mattis och en man med en tax. De fick springa ett sista varv runt och vi kunde märka att det såg mycket lovande ut. Sen räcker domaren över rosetten till Pernilla och vi andra bara skriker rakt ut. Mattis har vunnit sitt första, och deras kennels tredje, BIS!!!! Lyckan är ofattbar och jag känner hur tårarna bränner, men jag lyckas faktiskt, tro det eller ej, att hålla tillbaka dem. Det var en fantastisk upplevelse och jag är så tacksam för att jag fick vara en del av denna upplevelse- Tack!! 

Här skulle det ligga ytterligare bilder men eftersom blogg.se tydligen fått för sig att detta inte ska fungera nu så får ni vänta eller besöka Vi´skalys.

När allt var över var det dags att packa ihop och åka hem men det visade sig vara lättare sagt än gjort! Vi hade nämligen full bil redan när vi åkte dit och så vann Mattis två stora säckar med foder, en gigantisk korg med blommor och så köpte Ingela ett nytt bord som de har att borsta hundarna på. Så den redan fulla v70:n och takboxen blev ännu fullare. Daniel och jag fick hänga i locket till takboxen för att den skulle gå att stänga och sen fick vi sitta o bäva för att den skulle öppnas varje gång vi körde över ett gupp:) Ingela satt med blomkorgen i knät och stackars Stoffe fick lite klastrofobi i den jättetrånga bilen.. Men till slut var vi hemma vid 20-tiden på kvällen, lagom trötta då vi åkte hemifrån 11 timmar tidigare! Efter bilen hade packats ur så hämtades pizza och sen firade vi med skumpa!

PS. Grattis Speed på din 13-årsdag...i efterskott...

Övriga helgaktiviteter och reflektioner kring valet får vi ta en annan dag!

All the best!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hihi! UNDERBAR redogörelse! Blir tårögd vid blotta tanken på det :D

2010-10-01 @ 14:01:59
Postat av: Emmzy

Hej hopp!

Jag ska jobba på Smålandsposten i Växjö eventuellt fram till årsskiftet. Nu undrar jag, visst fanken måste det finnas någon jäkla gratisparkering i närheten av Linnégatan? (typ inom 1 km).. Parkeringskostnaderna är ju sinnessjuka!



Hoppas allt är bra med dig,

svara gärna här, går in och kikar igen! :)



Kramis

2010-10-06 @ 12:47:43
Postat av: Emmzy

Redan fixat :) Hoppas allt är bra med er och att det rullar på med hus och allt :) Kram

2010-10-11 @ 16:44:55
Postat av: Lene

Emmzy: Har du fortfarande samma mobilnummer? Har du tid med en fika nån kväll? Fy rackans vilket lyckorus jag fick nu! Har ju totalt missat att du kommenterat ju. Vi hörs (jag har samma nummer)

2010-10-11 @ 16:49:16
URL: http://lenesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0