Helgen

Lite trädgårdsjobb blev det allt i lördags till slut. Det regnade ju och höll på men hann hålla på någon timme mellan skurarna. Det blev nästan klart på framsidan så nu har jag bara två spirea-buskar och den rackans lövräfsningen kvar. Får se när det hinns med, till helgen ska vi ju till Skåneslätten igen.

I går gick vi upp kl 7 och bryggde en kanna med kaffe och begav oss till Växjö för hundutställning i Tipshallen. Under helgen har 4400 hundar tävlat om att vara trevligast och snyggast. Är du intresserad av resultaten så finns de här. Vi var där till fyra-tiden och tog en del bilder men ljuset därinne var verkligen uselt så det blev inga bra bilder alls. Suddiga och väldigt gula. Så ni får vänta tills Vi´skaly´s lagt ut lite bilder så att jag kan låna därifrån. De har ju en systemkamera som iaf gör sitt bästa, till skillnad från vår som bara vill jävlas med mig. Nedrans teknik! Vi shoppade vår första hund-pryl igår också, en hundbur. De är mycket billigare på utställningarna och eftersom vi inte vet om vi kommer att åka på fler innan hunden kommer så slog vi till. Det är ju utställning i Moheda på annandagen men där säljer de nog inte burar så nu passade vi på. Så nu har vi en perfekt ihopfällbar bur att ta med oss om vi ska iväg och som vi även kan ha till hunden om den behöver slappna av ordentligt. Det ät trots allt en vakthund, och har således ledigt när den befinner sig i buren. Och nej, den kommer inte att bo däri, jag hoppas att ni fattar vad jag menar:)

Nu sitter jag här hemma och myser i fåtöljen framför tv och tänd brasa. Härligt! Längtar tills man har den lilla tufsen här hemma med, men planerad födsel är inte förrän 3e januari och sen tar det ytterligare nio veckor innan han får flytta hem till oss... Men tiden går ju fort och den som väntar på något gott.... Vi har ju beställt en han-valp, så kom gärna med namnförslag, det hade varit toppenkul!

Så, var kreativa nu gällande namnförslag, skulle verkligen uppskatta förslag. Flisans "Mikko" är ju sååå fint, vet inte om hon döpt honom själv eller om det var klart redan innan men rackans fint är det iaf!!!

Kommentarer
Postat av: Flisan

Hihi va glad jag blir! Han är döpt efter en finsk hockeyback i HV71 haha så det är jag själv som döpt honom :P änkte döpa honom till Mika efter en annan hockeyspelare och artisten, men sedan kom Robinson-Mika den vintern o förstörde det namnet :P Har en helt lista på namnförslag till Mikko, ska jag se om jag hittar den igen? ;)

2010-11-09 @ 13:33:27
URL: http://mikkosblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0