Värmeslag

Cheeses Christ (som en ful unge på Willys sa för rätt länge sen) vad varmt det är här inne nu! Har precis tagit ut två pajer ur ugnen och det känns. Har bakat två hallon-smulpajer till imorrn, fast nu ljuger jag nog lite då det inte blev någon smuldeg eftersom det var 30 grader i köket. Det mer som en deg så det slutade med att jag fick platta ut en klump i taget och sedan pussla ihop dessa över hallonen. Det blev inte så snyggt men förhoppningsvis så smakar det ungefär lika gott som smulpajerna brukar göra. Jag gillar dock när det är mycket deg i pajen och för tillfället så känns det som om det är aningens för lite deg.  

Varför får man ens för sig att baka i denna värmen undrar man ju då? Jo, det blir liksom konsekvensen när man lovar att bjuda hela arbetsstyrkan på paj imorgon. Vi har vanligtvis fika på torsdagarna, men eftersom semesterveckorna inte är "fika-bemannade" så tänkte jag att jag gott kunde offra mig. Det är kul att bjuda på fika för det uppskattas alltid!

Blir ju lite bökigt dock för jag måste ta med pajerna (en långpanna och en liten pajform), elvisp och vaniljsåsen. Som tur väl hittade jag två skålar att ha vaniljsåsen i på jobbet så det behöver jag iaf inte ta med mig.

Nu ska jag ner och sätta igång lite tvätt, ha det!


Kommentarer
Postat av: helena

bild o recept på dessa pajer skulle vara nåt :)

2010-07-14 @ 20:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0