Söndag

Idag har vi varit och hälsat på nya huset:) Mötte upp Anna (säljaren) vid 11 och gick igenom lite med pannan, larmet och sånt där... Hann även spy lite galla över mäklaren som inte är speciellt pedagogisk eller engagerad. Det är tur att vi kommer så bra överens med Anna så att han slipper förmedla alla frågor och all information. Går ju lite snabbare med när man kan reda ut allt själva! Vi fick även en nyckel till huset:) Det känns stort!!!  Vi passade på att mäta lite, och lyckades även ta lite beslut om hur vi ska göra med möbler, tapeter osv.

Jag har kommit på att jag vill hinna få i lite lökar i jorden så snart som möjligt så jag hoppas kunna fixa det... Finns ju inget mysigare än att på våren, precis innan snön är borta se snödroppar och krokusar titta upp och sen avlöses de av påskliljor och tulpaner.. Jag blir alldeles vårstirrig redan nu:D

Var även inne på jobbet och shoppade en två nya familjemedlemmar, en gräsklipparen och en trimmer. Gjorde riktiga fynd då vi fick både klippare och trimmer på halva priset + att snälla Stefan skickade med en flaska med motorolja:) + att jag har lite personalrabatt!!

Har redan hunnit döpa klipparen till Lucas och trimmern till Ragnar. Måste alltid döpa prylar, tex dammsugaren för det är mkt enklare att skälla och ta ut sina agressioner på nåt som har ett namn:) Hey, I never said that I was normal:P


Stoffes nya leksak- monstertrimmern Ragnar


Lucas

På bilden ses även (tillsammans med lådor och annat bråte) köpen från igår då vi var på KRAUTA som hade 40% rabatt på trädgårdsredskap. Köpte då basgrejer såsom spade, kratta, sekatör, planteringsspade och en liten handkratta.

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sen om en stund är det Sicko på Tv4-fakta. Har ni inte sett den så passa på ikväll... Imorrn börjar Färjan och på tisdag är det äntligen dags för Idol:P

Gókväll!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, det är så kul att ni med köpt hus nu...

2009-09-07 @ 08:16:31
Postat av: Flisan

Jag vill också ha trädgård :( Man kunde ju åtminstone haft en liten balkong med en kruka på, men icke...

2009-09-07 @ 12:43:36
URL: http://mikkosblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0