Help needed

Lägenhetsvisningarna gick bra igår. Det var två olika par som var o kollade och båda var intresserade av att ta den redan 1e november. Det vore ju toppen för oss så nu håller vi tummarna för att de som vill ha den tidigt har flest köpoäng. Det kommer ytterligare ett par idag, skönt att de kommer så tätt inpå så att städningen redan är klar. Det är så fint här nu:) Igår fixade jag även med adressändringen och fick iväg lite flytt-sms. Fick du inget sms så skriv en kommentar så slänger jag iväg ett!

Idag har jag egentligen inte gjort så mkt mer än kaffedrickande och surfande. Har kollat Platsbanken och hittat iaf nåt lovande, men det är ju antagligen fler än jag som hittat dessa...

Imorrn har jag tänkt att jag ska in till stan en sväng. Ska kolla upp en grej åt pappas sambo och så passar jag på att kolla på kläder till begravningen. Jag har iofs en mörkgrå finstickad långärmad klänning, kan man ha den tros? Med svarta strumpbyxor och så? Känns så fjantigt att fundera över klädval men det är ju ändå ganska viktigt att man ser vettig ut. Inför Marithas (plastfarmors) begravning för två år sen sökte jag en massa om klädsel osv på nätet för det var min första begravning. Tydligen är det inte alls lika hugget i sten att bära svart längre. Jag minns att jag hade en mörkblå klänning med en mörkgrå kofta över då.. Men hon var ju betydligt yngre än mormor och då känns det mer ok att vara lite mindre konservativ. Så, vad tror ni? Är det helsvart som gäller eller kan jag ha min gråa klänning?


Hittade en bild på den... Snälla hjälp! 

Kommentarer
Postat av: HannahSthlm/Johanna Törnqvist

Klart du kan ha den vännen!



Stor Kram.

2009-09-23 @ 16:24:33
URL: http://www.hannahsthlm.se
Postat av: Bie

Du ska ha det DU känner att DU vill ha på dig. Sorgen och minnena sitter i hjärtat, inte i klänningen, som för övrigt är väldigt snygg. Tänker på dig KRAM Bie

2009-09-23 @ 18:48:30
Postat av: Emmzy

Ja jag fick då inget flyttkort ;) beklagar din mormors bortgång. Jag tycker inte att man behöver ha helsvart klädsel trots att det i och för sig är "enklast" för att man vet att det alltid funkar. Mörkgrå klänning tycker jag går alldeles utmärkt. Så fin så!

2009-09-23 @ 18:58:36
Postat av: helena

tycker den gråa är jättefin och den kan du absolut ha.



ja visst är det fint :) Lite roligt att det inte alls var dyrt trots att det är femstjärnigt. Men det är nog för att vi bor 1.5 mil utanför New York. SKulle man ha bott på Hilton inne i manhattan så hade man kanske fått bo 3-4 nätter för det priset som vi gav så då tyckte vi att det var bättre att bo lite utanför så man kan vara där fler dagar.



Tror inte vi kommer äta så mycket på hotellet, bara frukost och sen kommer man nog vara utan den största delen av dygnet.

2009-09-23 @ 22:45:35
Postat av: helena

hahhhahahaha jag menar UTE . Lät som jag menade att man kommer vara utan mat resten av dygnet :)

2009-09-23 @ 22:47:05
Postat av: Sodamaze

Klänningen var väldigt fin och tycker absolut att du kan ha den. Om du inte känner att den blir förknippad för mycket med begravning för dig efteråt...Beklagar din mormors bortgång förresten Kramar

2009-09-24 @ 13:13:02
URL: http://sodamaze.blogg.se/
Postat av: Flisan

Jag vill ha flytt-sms!

Fin klänning, den bord eud kunna ha? Jag har dock aldrig varit på begravning så vad vet jag...?

2009-09-24 @ 20:29:03
URL: http://mikkosblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0