What´s up?

Dags för lite uppdatering här då... Vad har hänt sen sist? I tisdags och onsdags var det ju inventering på Plantagen så då var jag där och hjälpte till. Vi fick frallor till frukost och pizza till lunch, kändes riktigt lyxigt att slippa fixa mat själv. Efter en sjuhelvetes massa räknande så fick jag gå hem vid halv två-tiden. Dröjde mej kvar på jobbet ett tag, snackade med några av dem som hade tid och tog lite smått farväl av dem som inte skulle jobba på lördagen (min sista dag). Efter det blev det en tur till Skokanonen, och jag hittade faktiskt ett par skor. Ett par loafers i skinn, mkt sköna.

I torsdags ringde jag massvis med samtal, både hit och dit. Bland annat så beställdes bredband, telefoni och pellets så nu är det på gång (Pelletsen lastade vi iofs in igår eftersom den levererades en vecka för tidigt).

I fredags var det begravning, och det var så fint! På mottagningen efteråt var det dock hundra grader varmt, ingen luft och äcklig mat, men det gjorde lixom inget... Efter några timmar var allt äntligen över och man fick åka hem och jag kunde äntligen slappna av. Hatar att gråta inför folk och eftersom jag är en riktig lipsill så var allt detta en värre pärs än väntat. Väl hemma så snackades det om allt möjligt, bland annat nya "jobbet". När klockan vad över sju hade det hunnit bli riktigt mörkt (nu är det verkligen höst) och vi begav oss hemåt. Kom några mil och sen var vi extremt nära att smälla med en stor jävla älg som tyckte att det var läge att springa över vägen när vi lyste upp den så fint. Stoffe och jag enades om att om vi hade haft vår förra bil med betydligt sämre lysen och sämre bromsar så hade vi aldrig hunnit stanna. Fy rackans vad nära det va!

Igår jobbade jag och efter det bar det av till huset för att bära in pellets. Fick tacos hos Junne och Frida, mums mums! Skönt att slippa laga mat. Särskilt med tanke på att det ser ut som ett bombnedslag här. Fick även lite packat innan det var dags att sova.. O nu sitter jag här med mitt kaffe och ska snart göra mej iordning för att möta upp Frida inne i stan.

Kommentarer
Postat av: Sodamaze

Usch läskigt med älgar. Tur att det gick bra!

2009-10-04 @ 11:57:56
URL: http://sodamaze.blogg.se/
Postat av: helena

GRATTIS TILL JOBBET. GUD VAD GLAD JAG ÄR FÖR DIN SKULL. DET ÄR DU VÄRD.



Förresten, kan inte du skaffa farmville? Jag tror det skulle passa dig. snääälla

2009-10-05 @ 09:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0