Från jobbet

Ja jag antar att jag kan skriva några rader här trots att jag sitter på jobbet då det inte händer så mycket här. har precis avnjutit en kopp kaffe och en bit hembakad sockerkaka som Henrik hade med sej på sin fikadag. Vi har nämligen fika varje torsdag-eftermiddag (och fralla varje morgon) så vi har det bra här på BG.

Dagen började lugnare än vanligt då telefonin låg nere. Minns hur glad man blev över det vissa stunder på Aditro, men då var det ju iofs ett helt annat tryck på telefonerna när de var igång. Ett avbrott innebar ju lite extra tid att ta hand om sina ärenden som lätt annars blev liggande. Jag är så oerhört tacksam över att jag inte behövde sitta så mkt i telefon utan fick förtroende att göra lite annat, tack ni som gav mej den möjligheten! Den har mänligen gjort att jag fått denna praktikplatsen som förhoppningsvis snart blir en anställning.

Idag har jag även hunnit med en liten introduktion som jag och en kollega skulle haft för några veckor sen men då var hon sjuk och har sedan varit upptagen med diverse.. och även glömsk:)

Igår kväll var mamma, Linus och morfar uppe och hälsade på mej i stugan. De hade med sej en blomma och goda frallor. Pratade en massa och så kollade vi på Postkodmiljonären för det ville morfar se.. De åkte hem lite över åtta och då kollade jag på Arga snickaren och vid nio la jag mej i sängen o läste lite.

Ikväll ska det diskas och fixas lite hemma. Imorrn jobbar jag bara till klockan 12 och det ska bli så rackans trevligt att få sluta tidigt. Det betyder även en halv dag extra med älsklingen och det är ju aldrig fel! Imorrn ska vi till lägenheten och plocka ihop lite ytterligare grejer. Ska se om vi kan få låna Robbans släp, så slipper vi hyra släp. Måste ju ändå dit och gratta till lill-knodden:)

På lördag ska vi på hundutställning i Tipshallen för Daniel och Pernilla är där med hundarna. Har aldrig varit på nån utställning innan så det ska bli intressant. Det brukar ju gå bra för deras hundar med, vilket gör det ännu roligare! På lördag ska vi försöka hinna fixa lite i trädgården med. Måste iaf räfsa upp ek-löven, för de tycker inte gräsmattan om. De andra löven får nog ligga kvar, de flesta iaf för det blir ju bara bra skydd och sedan gödning till gräsmattan. Då sparar man ju in lite tid på det:)

På söndag kommer pappa och det gänget. Hoppas att farmor också kommer med!

Jisses vad mycket det blev. För den som undrar kan jag meddela att jag faktiskt jobbat lite "mellan raderna" alltså har jag inte skrivit allt på en o samma gång. Kanske känns töntigt att förtydliga, men jobb är jobb:)

Ha det underbart allahopa och njut av att det snart är helg!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Det är så kul att du fått praktikplats.. Förhoppningsvis får jag jobba lite vid jul på Inspiration. Ha en jättebra helg och hälsa Stoffe. Kram

2009-10-31 @ 09:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0