Dagens middagstips!

Såg att Helena kommenterat och undrat vad jag skulle göra för mat så då tänkte jag att det kan jag ju dela med mej av:) Jag tycker det är kul att laga mat men det är alltid så svårt att komma på vad man ska göra, det är så lätt att det blir samma sak hela tiden.

Idag blir det iaf korvsoppa med chorizo, rotfrukter och grönsaker.

2 personer
1,5 chorizo (eller annan kryddkorv)
2 potatisar
2-3 morötter
1 näve blomkål
1 näve broccoli
0,5-1 lök av valfri färg
2-3 msk tomatpuré
olja
salt och peppar

Jag delar korven i halva slantar (skivar och delar skivorna på mitten), lägger den i olja i en gryta och låter den fräsa runt medans jag skalar och delar morötter, potatis och lök. Häller över kokande vatten och lägger i rotfrukterna, tomatpuré och kryddor. När det är ca fem min koktid kvar lägger jag i blomkål, broccoli och lök.

Lätt som en plätt och blir riktigt mumsigt!

Kan även tänka mej att detta blir gott som gryta om man tar krossade tomater och bönor i istället för vatten, så det kan ju nån testa om de känner för det.

Kommentarer
Postat av: helena

mmm, det lät jättegott. det ska jag testa.

Klart jag kommer ta mycket bilder :) Hoppas även på att min kamera tillåter fina bilder på kväll när det är mörkt och vi står uppe i empire state building :)

2009-11-06 @ 07:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0