SAAB går i graven?

Ända sedan jag var liten har mamma haft en SAAB, eller ja, tills för några år sedan när hon tröttnade på alla fel:) Jag gillar SAAB, de är fina och framför allt så är de riktigt sköna att köra. Jag skulle dock aldrig få för mej att köpa en SAAB, eftersom de har samma problematik som Volvo, alltså en ineffektiv motor som drar onödigt mkt bränsle. Men nu var det ju inte riktigt detta jag skulle snicksnacka om utan bara själva SAAB går i graven grejen... Jag tycker att det är bra att skattepengarna inte läggs på ett företag som inte gått med vinst på över 15 år, något annat vore ju helt sanslöst. Visst, det är skrämmande att tänka på hur många som blir utan arbete men man kan ju lixom inte kasta pengarna i sjön för det. Då är det väl bättre att lägga dem på diverse åtgärder eller vad det nu kallas?? Men, för det finns ett men, jag tycker iaf att det blir sorgligt om SAAB lägger ner!

Jo, igår var ju Lisbeth har och käkade lunch. Hon kom med frallor som på den gamla goda tiden:) Satt och snackade om allt mellan himmel och jord, eller nästan iaf... Hon hade med sig en liten inflyttningsblomma också, såå himla fin! Idag ska jag iväg till campus och käka lunch med Lucy på Tufvan. Har inte varit där på evigheter, inte sen Natta och Karin var "the queens of it". Ska bli riktigt trevligt för Lucy har jag inte träffat på länge och så är det ju kul att sitta o snacka o titta på folk. På universitetet finns alla sorter:)

Nu ska jag försöka göra iordning perkulatorn så att jag kan få mitt kaffe nån gång! Känner att jag behöver det!

Kommentarer
Postat av: lisbeth

tack för igår, det var så himla mysigt att träffas igen. Hoppas det inte dröjer lika länge innan vi ses nästa gång. Kramisar

2009-02-19 @ 12:21:13
Postat av: helena

tack tack :)

2009-02-22 @ 14:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0