Babbel

Nu är bullarna färdigbakade och jag har till och med fått i mej några stycken tillsammans med nån kopp kaffe. Mums så gott det är. Godast är det med kall mjölk till men vi hade inte så mycket mjölk så jag är snäll nog att spara den till Stoffe som kommer vara bull-sugen när han kommer hem vid halv ett-tiden.
Nu ska jag bara vänta på att bullarna svalnar så att jag kan lägga dem i påsar och kanske även lägga dem vid dörren så att jag inte glömmer att ta med mig dem imorrn. Det vore ju riktigt trist att få gå och köpa fika imorgon, när man ansträngt sig för att ha med hembakat!

Snön var som tur väl borta vid lunch och på eftermiddagen sken solen så skönt. Imorgon måste jag fixa lite med renoveringen och ute i trädgården. Har fortfarande en Astilbe-buske som måste klippas ner så det kan komma massa nya fina grenar med underbara vippor.



Det finns ju massvis med Astilbe-sorter i alla möjliga fina färger. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig en med rosa eller lila vippor. Finns även mörkröda och de är riktigt snygga! De två vi har i trädgården är i en mer gräddvit nyans än de kritvita på bilden ovan men jag orkade inte leta mer.

Nehe, om man skulle ta och fixa lite här innan det är dags att ta tag i bullarna...

God kväll!

Kommentarer
Postat av: Felicia

Fick arbetet igårkväll. Det ska vara slutligt inlämnat söndagkväll.

2010-04-22 @ 07:33:29
URL: http://mikkosblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0