Min tisdag

Hejsan allesammans!

Idag har jag varit på intervju på Plantagen och har nu fått en säsongsanställning där:) Börjar om några veckor och det ska bli sååå sjukt kul! Älskar blommor och trädgård så det ska bli helt underbart att arbeta där, även om det kommer bli mycket jobb i kassan i början. Nu i vår är det bara drygt 50 timmar i månaden och sen blir det mer efter midsommar när folk ska ha semester och så.

Var så duktig att jag promenerade dit i förmiddags, tog ca 40 min, och det var inget trevligt väder:( När jag kollade ut var det strålande solsken men så fort jag kom utanför dörren så försvann all sol och det blåste så sjukt mycket. Men eftersom jag hade bestämt mej för att gå så var det bara att börja traska... Halt som attan var det med all is på trottoaren! Till slut tog jag mej fram iaf, duktigt vindpinad, eller som mamma sa- urblåst:)

Efter intervjun traskade jag hem till Tessan. Hade tänkt ta bussen men missade alla de som jag kunde ta:( Stackars min lilla höft, den värker som attan nu! Drack lite kaffe och snackade skit som vanligt. Väl hemma så ringde jag Stoffe, mamma och pappa och berättade om jobbet. Mamma blev jätteavis (men sjukt glad för min skull), hon älskar ju blommor och det är ju tack vare henne jag fick jobbet!

Nu ska jag ta o lägga mej i soffan och försöka vila bort min huvudvärk...

Kram på er alla

Kommentarer
Postat av: helena

GRATTIS GUMMAN. DET VAR DU VÄRD!



vad var det jag sa :) ? Jag sa att det skulle lösa sig. Där ser du vem som alltid ha rätt. haha



grattis igen.

2009-03-24 @ 16:43:02
Postat av: natta

Grattis gumman!

2009-03-25 @ 07:01:07
URL: http://hipopotam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0