Är det rätt väg att gå?

Sitter och läser kommunminister Odells utspel om att vi ska förbjuda kamphundar även i Sverige. De flesta har väl läst att ett ganska stort antal hundraser förbjudits i Danmark och så måste ju ju vi trygghets-junkies ta efter. Eller?

Jag förstår verkligen inte varför vi måste FÖRBJUDA? Det är ett väldigt stort steg att ta i ett land som Sverige. Det är ett sätt att förminska oss som människor och min fasta åsikt är att det är ägarna som är problemet, inte hunden i sig. Visst finns det dåliga gener, men det finns det inom alla släkten!

Jag tror inte att vi kommer att komma tillrätta med problemet bara för att vi förbjuder dessa raser. Antagligen kommer avel ske i det dolda, och än värre blir att de nog kommer att avla på aggressivitet i andra raser.

Nu är ju inte jag någon expert, men detta är iaf min åsikt och är himla intresserad av vad ni tycker!

Är det kanske så att hundmänniskor är emot detta förslag och personer som haft diverse mindre trevliga erfarenheter (inte nödvändigtvis med de sk kamphundarna) är mer för??

Vad tycker ni om hundkörkort/licens?


Kommentarer
Postat av: Tessan

Jag håller helt och hållet med dig. Ska man förbjuda vissa hundraser borde man förbjuda människor med. Människor är ju mycket värre än hundar.

2010-07-12 @ 21:15:40
Postat av: Lene

Tessan: Word!

2010-07-13 @ 10:37:26
URL: http://lenesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0