Christmas feelings

Nu är jag riktigt sugen på lite julstämning. Nästa helg är det äntligen första advent och det ska bli helt underbart att få ta fram adventsljusstakarna. Det är dock samma problem varje år, vart ska jag ställa alla de blommor som inte får plats i fönstrena samtidigt som ljusstakarna!?

På söndag ska jag hjälpa till på en adventsmarknad nere i hem-bygden. Det ska bli himla mysigt och ännu mysigare blir det nästa helg när det är adventsmarknad på Landtlif utanför Bräkne-Hoby. Där är alltid ordentlig julstämning även om det bara är november.

Nån helg ska jag och mamma åka till Lundens växthus och handla julblommor. Sen kan jag göra ett fint jularrangemang, eller göra som jag brukar, leasa ut det jobbet till mamma. Hon är världens bästa på blomarrangemang.

Det ligger lite tanke bakom arrangemangen. Det gäller som alltid att matcha blommor som trivs med varandra och som har samma vattnings-mönster. Det har man inte direkt tänkt på i arrangemanget nedan. Matcha en cyklamen som kräver ganska mycket vatten med en amaryllis som ska ha nästintill inget vatten, inte så smart i mina ögon.



Jag brukar använda en liten jul-en, några hyacinter, murgröna och ev en calandiva (höstglöd). Sen måste man ju ha lite pynt i också:) Jag tycker om att sätta i små julgranskulor och ev små flugsvampar.


Kommentarer
Postat av: Felicia

Nu blev jag också sugen på julblommor :) Köpte lite nya ljuslyktor och grejer igår :) + en röd duk att ha på köksbordet, då blir nog killarna jag bor med glada! :)

2010-11-18 @ 15:52:17
URL: http://mikkosblogg.blogspot.com
Postat av: Små fötter by sodamaze

Vad duktig du är som tänker igenom din plantering så bra =)

2010-11-18 @ 22:48:11
URL: http://sodamaze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0