Trädgårdsprojektet är igång

Idag har vi haft besök av Stoffes farmor, hans syster Marie och hennes dotter Ronja. Har inte träffat dem på evigheter och så har de ju inte sett huset heller. De gick husesyn och så fikade vi såklart.. Efter besöket gick Stoffe och jag ut i trädgården. Jag har rensat mellan stenplattorna på uteplatsen och rensade rabatten från ogräs och Stoffe har klippt gräs och grävt upp två rabatter. Det kommer bli fantastiskt fint, såklart:)

Imorgon ska jag jobba, helt själv på hela kontoret så har ni tråkigt och vill roa mig lite så är ni hjärtligt välkomna att ringa! Efter jobbet ska det handlas grillmat och sen bär det av ner till mamma och Magnus. Vi ska nämligen gå på skattjakt i trädgården där och få med oss lite perenner hem. Igår var vi där en snabb sväng och vips hade jag med mig en rabarberplanta hem. Stoffe och Linus var iväg och fiskade i flera timmar och klarade sig igenom både ösregn och åska. Linus lyckades till och med dra upp en jätte-gädda!

Jaha, väd händer i helgen sen då? Jag har ju långledigt eftersom jag har tagit ledigt på måndag istället för att vara ledig imorgon som alla andra. Idioti att ha öppet på supporten när alla andra är lediga, men vad fasen, det löser sej. Håller tummarna för att det inte uppstår några akutsituationer! Stoffe kommer in och käkar lunch med mej, så då får han ju även se hur jag har det på jobbet... Blir trevligt med lite sällskap med!

Nehe, nu ska jag nog ta och hitta på nåt här hemma.. Kanske sortera lite tvätt eller något annat duktigt. Eller, så ligger jag bara kvar i soffan och latar mej:)

Have a nice evening!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0