Mitt 2009

1. Gjorde du något under 2009 som du aldrig gjort förut?
Köpte hus! Började och slutade på Plantagen. Påbörjade och avslutade praktik på Bluegarden. Träffade massa nya människor, bland annat nya jobbarkompisar och Pernilla. Gjorde antagligen massa annat nytt också men det har jag för dåligt minne för att komma ihåg... 

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag ger aldrig några såna löften för då blir det alltid tvärtom...

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar under 2009?
Jepp, Robban och Sandra fick lille Vide.

4. Dog någon som stod dig nära?
Ja, mormor och Robin. Sen nägra andra som inte stod mej såå nära men det känns alltid ändå

5. Vilka länder besökte du?
Sverige

6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
Jag saknade ju jobb, och det har jag redan fixat:) Annars blir det mer hus- och kompisaktiviteter skulle jag tro. Underbara grillkvällar ska vi ha massvis av iaf! 

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
10/10 då vi flyttade in i huset och 13/10 då huset blev vårt:)

8. Vad var dina största framgångar 2009?
Ehh... 2009 känns ändå som nåt konstigt mellanår... Men jag var ändå ganska framgångsrik mitt i krisen.. Först ett bra sommarjobb på Plantagen och sen en praktikplats som jag inte ens sökte utan blev bara uppringd av nuvarande chefen...

9. Största misstaget?
Kan faktiskt inte minnas något specifikt.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Sjuk skulle jag inte kalla det. Kändes som att ryggen gått av i somras och så lite förkylningar och annat lindringt från och till.

11. Bästa köpet?
Huset!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Haha, svår fråga? Nej, huset såklart. Det blev man massa slantar fattigare på, men ett fint hus rikare

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Detta börjar ju bli lite tratigt, men att älsklingen och jag köpte hus känns riktigt stort!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
All skit som går på radion och så lärde jag mej lyssna på In Flames med:)

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Umgåtts med vänner, samt kontaktat alla underbaringar som jag alltid umgicks med innan.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Jobbat under Stoffes ledighet, men det är ju oundvikligt när man lyckas få ett sommarjobb!

18. Hur tillbringade du julen?
Tillsammans med familjen

19. Favoritprogram på TV?
Svenska Hollywoodfruar, Two and a half men och Scrubs

20. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej

21. Bästa boken du läste år 2009?
Har nog inte läst nånting faktiskt....

22. Största musikaliska upptäckten?
Ehh, ingen

23. Något du önskade dig och fick?
Ett hus, en trädgård och nya arbetslivserfarenheter

24. Något du önskade dig men inte fick? 
Ett fast jobb

25. Årets bästa film?
Hmm, fan vilka svåra frågor... Jag minns inte sånt!

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Åhh, det minns jag för det var nästintill en mardrömsdag! Vaknade vid halv 9, och insåg att jag ville klippa mig. Ringde och fick en tid 40 min senare, bussen skulle gå 15 min senare och det blev paniik... Stress stress stress! Tog bussen, byte i stan, halvsprang till frisören. När jag var klar så såg jag att Mattias ringt och ville att jag skulle komma till Plantagen snarast. Sprang till bussen, byte i stan, hem och hämta kläderna, ner till bussen, och så gå från bussen till jobbet. Jobbade 11-19 och sen mådde jag så dåligt att jag inte visste var jag skulle ta vägen, antagligen pga stress och värme. Ville bara hem. Fick sen veta att Stoffe hade bokat pizzakväll med Jonathan och Frida och att de redan var på väg hem till oss så det var bara att göra det bästa av situationen. Åt lite pizza och kände mej sen lite bättre...
Hoppas att min födelsedag blir bättre 2010!

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ett fast jobb, men nu ska jag ju inte klaga ändå!

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Tråkig, som vanligt! Jeans och stickad tröja

29. Vad fick dig att må bra?
Stoffe, kompisarna och familjen! De är bäst

Kommentarer
Postat av: emmzy

äsch, du är så känslig :P

2010-01-11 @ 17:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0