Nu ska ni få höra

Idag har jag faktiskt nåt intressant att berätta, för en gångs skull asså. Det började självklart i fredags med intervjun. Det gick jättebra, jag var där i 1 timme och 40 minuter och blev visad runt i lokalerna och hälsade på dem som var där. Jag blev erbjuden praktikplatsen och han skulle bara kolla så att allt var ok med Arbetsförmedlingen och sen återkomma till mej. Han hann ringa innan jag ens var hemma igen och sa att allt verkade ok men att de hade bett honom att prata med nån annan snubbe på AF. Jaja, tänkte jag. Så vi skulle höras av i denna veckan. Jag var skitnöjd att de ville ha mej där.

När jag sen kom hem och hittade lönekuvertet från Plantagen. Massa pengar för inte så många arbetade timmar? Om jag tar praktikplatsen så kommer jag inte kunna jobba nåt vid sidan om och kommer få 6400 innan skatt varje månad i sex månader. Det är väldigt lite pengar under en lång tid när jag kan få såå mkt mer om jag kan jobba lite emellanåt. Och nu när vi köpt huset med.... Nej, jag kom helt enkelt fram till att jag inte kunde ta praktikplatsen:( Kändes riktigt sopigt men när det blir mellan dubbelt och tre gånger så mkt pengar av att inte ta praktiken så var det inte jättemkt att fundera över. Speciellt inte när det är för ett halvår framöver. Så igår morse ringde jag till chefen, och eftersom han inte svarade så pratade jag in på mobilsvaret och sa som det var.

Sen ringde chefen efter nån timme och ville prata för han ville inte bara lämna det så. Mycket snällt av honom tyckte jag. Men så kom resten... Han hade tyckt att det var fruktansvärt att jag inte skulle kunna ta platsen pga detta eftersom han tyckte att jag skulle passa perfekt och undrade om det skulle fungera om han halverade praktiktiden till tre månader (de har anställningsstopp året ut) och att jag sen får en provanställning efter det!! Yabbadabbadoooo, yes! Det tyckte jag lät mkt bra, men sa att jag var tvungen att kolla med Stoffe när han kommit hem först. Ringde sen direkt till mamma:) Sen bestämde jag mej för att berätta för Stoffe när han hade lunch. Så efter en stund så kunde jag ringa chefen igen och tacka ja!! Sen skulle han ringa AF och återkomma och ditten o datten... Och så skulle han försöka hitta en plats, en dator och en telefon åt mej.. Stackarn!

Summa summarium: Jag har en praktikplats, börjar på måndag. Ska praktisera i tre månader sen har jag ett jobb!!!! Vad jag ska göra? Tja, det jag vet nu är ärendemottagning via telefon och mejl.

Hade det inte varit för mina fruktansvärda munblåsor så hade denna helgen varit toppen

Massa text blev det men det får ni överleva

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Gratulerar gratulerar, underbart att du nu får först praktikplats och sen provanställning. Nu får du visa vad du går för Lene.



Kramar i massor

2009-09-29 @ 12:59:01
Postat av: Lene

Lisbeth: Tack!! När ska vi hinna träffas? Jag känner att jag behöver lite Lisbeth-spirit:) Jag ringer dej imorrn så får vi se vad vi kan få ihop.. Kram

2009-09-29 @ 13:21:59
URL: http://lenesplace.blogg.se/
Postat av: Flisan

Åh vad roligt!!!

2009-09-29 @ 21:05:28
URL: http://mikkosblogg.blogspot.com
Postat av: Lucia

GRATTIS!! Du förtjänar verkligen det här! Dom kommer va så glada över att få ha dig där =)



Massor me kramar!!

2009-10-01 @ 22:09:48
Postat av: Fredrik

Kul för dig madde...

2009-10-02 @ 18:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0