Snö

Jepp, nu har årets första snö fallit över Växjö. Först var den en jobbarkompis sambo som skickade o sa att det snöade i city och nyss skickade Stoffe o sa att det snöade hemma med. Inte konstigt att det var läskigt kallt i morse när jag gick till och från bussarna! Det blåste ju halv storm också och det gjorde ju inte klimatet behagligare om man säger så. Nog om väder och vind!

Igår efter jobbet kom Anna (husets förra ägare) och fikade med mej. Hon hade med sig en jättefin lila orkidé, perfekt present till oss eftersom jag är orkidétokig:) Efter några minuter kom även hennes dotter Olivia. Vi åt hallonpaj med vaniljsås och pratade om en himla massa. Man kan iaf konstatera att vi hade en himla tur som fick huset. Det var nämligen nästan klart med en annan köpare men sen ville han pruta ytterligare 15.000 i sista stund och som tur väl va gick inte Anna med på det! Annars hade vi inte "fått" vårt underbara hus som vi blev förälskade i första gången vi gick in.

Ikväll kommer hennes ex och visar oss lite mer om pannan. Den ska bland annat sotas ur och då måste vi stänga av den nån timme, synd att det är så kallt ute just idag! Men vi har ju kaminen i vardagsrummet som kan hålla oss varma:)

Tänk om man kan göra snögubbe ikväll, haha! Nej, så mkt snö blir det med största sannolikhet inte:)


Kommentarer
Postat av: Tessan

Blää för snö redan. Har gått med i det där buzzador. Får väl se om det är nåt för mig.

2009-11-04 @ 11:49:21
Postat av: helenafena

Jag vet. Förlåt. Har blivit så dålig på att blogga/läsa bloggar och kommentera. Ska verkligen försöka bli bättre. Men man är inte så sugen på att sitta vid datorn när man kommer hem efter att ha suttit 8 timmar framför skärmen på jobbet :)



Ska blogga lite på fredag för då är jag ledig och jag har lite saker att blogga om. hihi.



Nej den telefonen finns inte med telenor. Bara hos 3.

2009-11-04 @ 21:02:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0