Jag överlevde

Jepp, här sitter jag livs levande. Lite sliten är jag, det ska erkännas men inte alls så sliten som jag trodde att jag skulle vara efter jobb HELA gårdagen. Stämplade in 08.50 för att hinna sätta i en kassa innan butiken öppnade. Vi var ont om folk, typ 5 pers på hela dagen o det är väldans få i den stora butiken! Stod inte så mkt i kassan igår vilken var skönt. Min främsta syssla var istället att hjälpa Linda som sa till mej att vattna typ allt och sen plocka upp mer blommor. Vattningen tog väl 4 timmar kanske o sen var det allt som kom emellan. Kunder som frågar tusen grejer, hjälpa till i kassan, kolla på lagret (som för övrigt var så fullt av blommor att man knappt kom in) osv osv. Det var iaf en trevlig dag och jag lämnade faktiskt bygger redan 19.20! Helt fantastiskt!

Idag har jag druckit kaffe, uppdaterat mej om vad som hänt i världen och så har jag omregistrerat mina uppgifter i donationsregistret. Innan hade jag fyllt i att jag bara ville donera organ till transplantationer men så insåg jag att det var ju lite korkat av mej. Jag behöver inte vävnader och sånt skit när jag är död så de får ta vad de behöver. Det finns såååå mycket som de där grejerna behövs till så jag finns alltså att tillgå när jag är död! Så, nu vet alla det!

Det är rätt konstigt det där med döden egentligen. Jag har en fullkomligt avslappnad inställning till min egen (kommande/framtida) död men så fort det gäller nån annan så får jag panik! Jag är alltså himla ego, eftersom jag antar att paniken kommer ifrån att jag vet hur mkt jag skulle sakna dem. Självklart så vill man inte se dem lida osv, men paniken kommer nog mest av saknaden och tomrummet som alltid blir.  

Btw ikväll eller imorrn kommer det nog mer info om den nya familjemedlemmen:)

Kommentarer
Postat av: Lucia

Skönt att du överlevde =)

Men va fan e d för snack om en ny familjemedlem??!! Jag vill veta NU!

2009-06-12 @ 13:08:14
Postat av: Lene

Lucy: NU vet du men shhh, det är hemligt än så länge:P Undrar vad folk kommer säga;)

2009-06-12 @ 14:31:33
URL: http://lenesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0