Husägare och inte hyresgäst längre!

Jag har varit på jobbet i ca en timme nu.. Det händer inte massor så jag har redan hunnit kolla alla bloggar och nyhetssidor som jag brukar kolla. Jag behöver därför tips på nya sidor där jag kan sitta och läsa och förhoppningsvis roas av det skrivna ordet.

För övrigt... Lägenhetsbesiktningen genomfördes igår utan problem, sköönt!

Helgen var underbar!
I fredags var det "kalas" i Eringsboda för Stoffes systerson fyllde år. Efter det åkte vi ner en snabb sväng till mamma och gänget. Blev lite Idol-tittande och sen åkte vi hem igen. Var hemma vid 21-tiden tror jag. Kollade lite på Two and a half men, sen somnade jag på soffan.

Lördagen spenderades med flyttstädning, den sista på mycket mycket lång tid! Nu får det vara nog med flyttande!! Vi var klara runt tre på eftermiddagen och körde hem en sväng med lite grejer. Eller ja, det var massa grejer. Det stod ju ett akvarie kvar i lägenheten så det upptog två rundor med bilen och så blev det en runda till för att få med alla städgrejer hem. Innan vi åkte hem sista rundan hann vi även handla lite mat så vi hann med mycket den dagen. Har ingen aning om vad vi gjorde på kvällen. Jag vet att jag satt och svor över alla som satt upp sina adventsljusstakar innan första advent- det är inte ok i min värld! Jag nöjde mej med att dra upp mina lådor med ljusstakar, gardiner och dukar så att det var förberett och klart på söndagen. Nu minns jag även att jag städade hemma i huset efter vi kommit hem från flyttstädningen- man kan tro att jag var dopad eller nåt ju!

söndagen var jag mer produktiv är jag varit på länge. Hann med en himla massa! Jag satte upp ljusstakar, strök gardiner och hängde upp dessa (vilket jobb!), var ute i trädgården och planterade lite lökar, lagade middag, fixade adventsfika med glögg, pepparkakor och julmust och till sist så gick vi en sväng på julskyltningen.

Kommentarer
Postat av: Tessan

Har lika tråkigt som du när jag sitter och glor. Finns ju inget kul att läsa på internet.

2009-12-01 @ 10:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0