Is this real!?!

Ja då var det dags för det stora avslöjandet, vad är det för hemligt "projekt" som varit på gång under ett tag???

Jo, för ett par veckor sen var jag och älsklingen och tittade på ett hus i Hovmantorp som vi verkligen fastnade för men sen har det varit lite döläge med allt. Var o kollade en gång till på huset och bestämde väl oss för att det var nåt att satsa på. Så den senaste veckan har gått åt att kolla upp en MASSA saker med sotning, bygglov och allt sånt där. Det tar en hiskelig massa tid, men gud vad roligt det har varit. Jag älskar ju att fixa grejer och att ha en lista där man får bocka av efter hand är ju riktigt najs! Måste ge mej själv en liten eloge för allt mitt slit :P

Idag var vi då på banken och fick ett lånelöfte. Sprang nästan till mäklaren och la ett bud!!! Det kommer bli tajt nu i början eftersom jag bara får ersättningen från AF/försäkringskassan men jag tänker inte gå miste om vårt hus pga några fjantiga slantar! Jag har ju dessutom tänkt att jag ska få jobba en del på Plantagen, alternativt få ett annat jobb:) Pappa kommer dock att få spelet på mej!!! Köpa hus när man inte har en fast tjänst, det är ju vansinne! Visst, det är inte världens mest perfekta lösning men no pain, no gain som man så fint säger. If you´re not in you can´t win eller högt satsat hälften vunnet är ju två andra passande uttryck.

Något annat passande är ju att IKEA-katalogen kom idag! I ett mindre format men den verkar mer lovande än förra årets för den var, let´s face it, ingen höjdare.

Nu ska jag kolla gräsklippare på Blocket, vi kommer nämligen att få en ganska stor tomt så nu räcker det inte med den lilla minitrimmern vi hade i förra lägenheten:)

Håll nu alla tummar och tår för att vi får huset!!!! Får veta det inom några dagar...

Bilder på underverket kan jag bjussa på imorrn om ni är riktigt snälla:P

Kommentarer
Postat av: Tessan

Vi håller alla tummar vi har:)

2009-08-18 @ 20:47:32
Postat av: HannahSthlm

Vad hääärligt! Hoppas Hoppas:) Kramar.

2009-08-18 @ 20:49:47
URL: http://hannahsthlm.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Vad kul att ni ska köpa hus men i Hovet??? Ja vem vet det kanske är trevligt där! Håller tummarna!

2009-08-19 @ 15:31:28
Postat av: Anonym

2009-08-19 @ 17:07:28
Postat av: Bie

Hovmantorp! JA!! Här är det väldans trevligt. Var? När? Hur? Berätta mer!! Jag håller verkligen tummen.

2009-08-19 @ 17:08:33
Postat av: Flisan

Spännande! Vill se bild! (trevligt att jag kunde kommentera idag :P)

2009-08-20 @ 10:53:07
URL: http://mikkosblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0