Våren är här på allvar!

Nu var det verkligen dags att uppdatera här... I onsdags fick jag ett städryck här hemma så jag diskade och torkade av i köket, dammsög hela lägenheten och dammade där det behövdes. På kvällen bestämde jag mej även för att börja med fönsterputsningen. Får ju så ont i armen av denna aktivitet så det blev bara ett fönster putsat men det är ju bättre än inget alls:)

I torsdags åkte vi ner till familjen och var där till i gårkväll. Har varit två underbara dagar! Stoffe, stackarn, har haft ont i örat sen i torsdags morse så vi har bara tagit det lugnt.. I förrgår var vi och fiskade och Stoffe drog faktiskt upp en liten gädda i sjön där vi brukar bada. Jag och Linus tog tillfället i akt att plocka en bukett med vitsippor till mamma, nu är det vår!


Bild på den lilla gäddan som vägde ca 1 kilo. Han/hon släpptes självklart tillbaka:)

Mamma och jag åkte en sväng till systemet, ÖB och Rusta. Senare på kvällen blev det pizza, riktig kebabpizza:) Mums!!!

I går åkte Stoffe och Linus och fiskade och mamma och jag passade på att åka ner till Landtlif. Hittade lite smått o gott och så blev vi bjudna på kaffe och glass som vi avnjöt ute i solen, helt underbart! Jag såg i gårkväll att jag hade blivit lite röd på bröstet, vilket jag iofs är hela somrarna:)

Vi hann även med en tur till Roger och Nettan (Stoffes bror med sambo). Fick lite fika och så pratade vi en massa om allt som hänt. Det var verkligen evigheter sen vi sågs... Åkte hemåt och sa hejdå till familjen och runt kl 20 var vi hemma i Växjö igen! hade kunnat vara kvar flera dagar till men ikväll blir det partyparty för Frida har blivit gammal och fyller 20 idag! Grattis gumman! Ska träffa henne och Jonathan hemma hos dem vid 18 ikväll. Då blir det förfest innan förfesten inne i stan:) Synd bara att Stoffe knaprar värktabletter, men nu har jag ju chaufför:)

Imorrn kommer jag väl vara bakis, det blir jag även om jag bara dricker en cider:( Blääää! Men det får det vara värt, för jag ska dricka mina cider med jordgubb/lime och de smakar verkligen sommar! Yumyum!

Nu ska jag hänga upp lite tvätt och sen är det dags att börja med middagen!

Och så glöm inte solskydd i ansiktet om ni inte vill se ut som 60 när ni egentligen bara är 45:P

Kommentarer
Postat av: Tessan

Glad påsk till er med... Får ses i veckan om du har tid över vill säga.

2009-04-11 @ 17:28:47
Postat av: helena

det gick jättebra :)

2009-04-12 @ 15:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0