Första dagen avklarad

Jaha, då var det dags att berätta lite om gårdagen, alltså min första dag som butiksbiträde på Plantagen. Jag kan inte säga annat än att jag redan stormtrivs! Alla mina jobbarkompisar är helt underbart trevliga och jag kände mej genast välkommen som en i gänget....

Dagen började med lite info och så påskrivning av diverse papper. Detta efterföljdes av en snabb tur i butiken och sen var det dags att ställa sig i kassan! Här var det verkligen pang på! Kollade när Mattias stod en stund och sen fick jag ta över, shit vad kul det var att stå i kassan! Fick efter nån timme stå helt själv... Blev riktigt nervös först men det gick himla bra tycker jag. Alla kunderna var så trevliga också, men vad dum jag kände mej när jag inte kunde svara på sortimentfrågorna.. Men det lär jag mej nog det också skulle jag tro! Hur som haver så var det en riktigt trevlig dag! När jag gick hem hade jag dock riktigt ont i både fötter och rygg, är ju inte van vid att stå upp hela dagarna...

Efter jobbet när jag inte hade ätit eller druckit på ca 7 timmar så var jag ganska matt. Stoffe var så snäll och kom och hämtade mej och så åkte vi vidare till Maxi eftersom vi behövde shoppa lite mat. Väl hemma lagade Stoffe middag medans jag fick vila lite, tack snälla!

Idag har jag inte gjort så mkt, mest slappat här vid datorn... Ska försöka ta itu med disken snart men det är ju fruktansvärt tråkigt! Shit, idag är sista dagen att söka till höstens studier, måste ta o kolla igenom det där igen! Jag hoppas ju på att jag kommer att få vara på Plantagen, iaf lite till hösten också men det gäller ju attha en plan B och kanske en plan C också!

Imorrn blir det jobb mellan 8 och 12. Skulle träffat Lucy efter jobbet men hon hade fått förhinder:( Får ta det en annan dag istället! Måste ta o skicka in anställningsbeviset till a-kassan också, så att de blir nöjda. Annars kommer jag väl inte få några pengar alls....

Kommentarer
Postat av: helena

vad roligt att det har gått så bra. Hur ofta ska du jobba?



Det har varit lite roligare idag på praktiken men känns inte helt 100.

2009-04-15 @ 19:30:51
Postat av: Karin

kul att du redan trivs! :) jag ahr gjort min första utbildningsdag idag och är helt slut men måste plugga plugga plugga för vi ahr prov redan imorn och sedan på fredag igen :S men det är roligt med :) kram kram

2009-04-15 @ 19:39:27
URL: http://mourtimer.blogg.se/
Postat av: natta

Kommer säkert gå bra ändå:)



Vi har, här får du hjälp på ryggen=)



Skoj att du trivs, lycka till. Vi hörs

Puss

2009-04-17 @ 08:14:01
URL: http://hipopotam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0