"Aditro i Östersund varslar 246 anställda"

Senaste nytt från Östersund. Aditro varslar 246 av sina 400 anställda i Östersund. Anledningen är att man tappar sin största kund Glocalnet.

Jaha, då blev det som många av oss på Aditro i Växjö trodde: Aditro mister Glocalnet som sin kund och varslar nu därför mer än hälften av sina anställda. Man kan ju inte låta bli att spekulera om Glocalnet hade velat ha kvar Aditro om de inte flyttat produktionen till Östersund. Det hela känns himla hemskt med tanke på att de rekryterat så många nya i så sent som i november och att de stackarna nu inte vet vad de ska hitta på. Samtidigt kan jag inte låta bli att slå Aditro på näsan för fy fan vad pengar de förlorar i och med att Glocalnet inte vill ha dem mer!!!

Skickar några tankar till mina bekanta i Östersund

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag instämmer iallat. Stackars Östersund. Vi förstår ju hur de känner, och de från Växjö fick "infon" för andra gången. FY!

Men det verkar kul på Plantagen, det är härligt att läsa att du trivs. Behöver ni fler växtintresserade vet du var jag nås :)

Om du är ledig nästa tisdag vid promenaddags, så är det bestämt att det blir lunch istället för fika efteråt. Hälsa Tessan också. Kanske vi ses?

KRAM till dig

2009-04-21 @ 16:06:31
Postat av: Helena

ush vad folk blir uppsagda nu : (

2009-04-21 @ 17:33:52
URL: http://yeshelena.blogg.se/
Postat av: Lene

Till dej utan namn: Vore riktigt trevligt med promenad och lunch! Träffas vi som vanligt 10.30 vid vattentorget eller?

Kram

2009-04-21 @ 17:48:09
URL: http://lenesplace.blogg.se/
Postat av: Bie

hahahaha, men jag utan namn är ju BIE. Jag skrev det, men jag ser också att det inte kom med. Så "tossigt" Ja det är 10.30 vattentorget som gäller. Thore och Johnnys förslag med lunch förövrigt.

2009-04-21 @ 19:41:55
Postat av: Lene

Bie: Jag antog att det var du men hade blivit lite pinsamt om jag trodde fel:) Då ses vi på tisdag!

2009-04-22 @ 09:11:49
URL: http://lenesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0